Mi ta stima Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Machiel M - WaarBenJij.nu Mi ta stima Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Machiel M - WaarBenJij.nu

Mi ta stima Aruba

Door: Machiel

Blijf op de hoogte en volg Machiel

09 September 2008 | Aruba, Oranjestad

Heeeey freundeee,

Wie geht’s dir allen in Holland? Uns geht’s superrrr!! Oftewel, Hopi Bon! Dat is dan ook gelijk de reden dat ik nu pas de blog bijwerk, want ook al zijn we op vakantie hier, we hebben elke dag zoveel te doen dat we er gewoon niet aan toekomen, dan nu toch:

Wat mij opviel was dat we in steeds slechtere (paupere ;)) vliegtuigen terecht kwamen naarmate de reis vorderde. Het begon zo goed met Delta Airlines maar nadat we het vliegtuig instapten in curaçao naar Aruba was het toch wel even slikken. Een 48 persoons propeller aangedreven vliegtuigje, snikheet, een grote big mamma als stewardess en daar ging het heen….. Oké, het was er warm in het vliegtuig, maar wij hadden het toch echt snikheet! (zie foto’s)
Uiteindelijk toch geland vrijdag rond een uur of 7, zonder kleerscheuren, op Aruba Airport waar Jordy en Jennifer ons op stonden te wachten met heerlijke koude pils :D. Toen de koffers weggebracht en direct naar de Paddock, het studentencafé hier, heerlijk aan de pils waar de plannen voor de volgende dag werden doorgenomen, twee jeeps huren en karren!
Zoals jullie al van de foto’s hebben gezien, dit was echt zoo mooi. Koelbox met 50 blikken bier mee op de achterbank, 2 man voor in, 2 man achter en scheuren met een pilsje in de hand, mooi muziekje erop en een heerlijk zonnetje. Al snel bleek de achterbank minder geschikt te zijn voor een balashi biertje, want door het ruige terrein waar we overheen reden stuiterde je over de hele achterbank. We reden door elke modderplas die op onze weg kwam en dit was echt hilarisch. Uiteraard moet er bij de monninkhofjes altijd wat fout gaan en toen onze William achter het stuur zat reden we een net iets te diepe plas in…. Hebben wij weer haha, auto vast en startte niet meer, omdat de uitlaat onder water zat…. Uiteindelijk met 5 man sterk na vele pogingen de Jeep achterwaarts de plas uitgedrukt totdat de uitlaat weer watervrij was…. Vamos, daar gingen we weer. Veel gezien daar, natural pool, natural bridge, maar het ouwehoeren met de Jeep was toch veruit het leukst. Toen ik eenmaal achter het stuur zat reed ik na een tijdje een band lek, dus die moest verwisselt worden (krik erbij, reservewiel erop, andere eraf….) en daar gingen we weer, wat lachen. Een superdag, die afgesloten werd met een bbq hier in de villa en nog een paar pils uiteraard.
De dag erop, Zondag zou emile aankomen om half 2 ’s middags. Jordy had het mooie idee om dan te gaan snorkelen en je zou het vliegtuig vanzelf zien en dan konden we emile zo ophalen….. eeeehm, dat ging een beetje mis, waarschijnlijk omdat we teveel naar de bodem van de oceaan keken ipv naar de lucht ;). Al een half uur te laat, scheurend naar het vliegveld, zat emilios al op een terras bij het vliegveld aan de pils op ons te wachten, heel verstandig wanneer je op ons moet wachten;). Toen direct een auto gehuurd met z’n drieën, een echte criminelenbak, een blauwe Mitsubishi galant met spoiler :P, waar we nu al een week in rijden. Toen later naar de duikschool gegaan, om daar een PADI- cursus voor de dag erop aan te vragen. Verder waren we die dag weer uitgenodigd voor een poolparty, bbq en alles erop en eraan, bij een supergrote villa, wat een leven (A).

Maandag dus gestart met onze PADI- cursus. Een theorieboek van 250 pagina’s, theorielessen, praktijklessen in het zwembad en het echte werk, het duiken. Echt super om te doen alleen het lezen wat minder he ;). Maandag t/m woensdag ’s dus volledig hier meebezig geweest. Tussen de middag heerlijk een pilsje drinken en lunchen bij Bugaloo (populaire strandtent aan het water) en dan weer klaar voor de start om te duiken. Verder woensdagavond nog lekker wezen stappen hier en toen werden we donderdag wakker met een enorme regenbui. Overal maar wat potjes en pannetjes neergezet, want het water lekte echt overal langs. De straten stonden echt blank met 20 cm water erop! Wij voor de rest op de bank gelegen, leren, want we moesten deze middag onze PADI – toets maken voor het behalen van ons, en uiteraard allen met vlag en wimpel geslaagd :D, dat verdient een …. Pilsje :D.
Vrijdag hebben we ons dan maar eens op een stranddag getrakteerd en tegen 6 uur naar de stamkroeg van Jordy gegaan, waar er gepilst werd met de collega’s van hem. Toen door naar de Paddock voor laatste minuten Happy hour en vervolgens naar een restaurant gegaan, waar je voor 90 gulden onbepert eten en drinken kon….! En dat was me lekker! We zaten met een groep van en mannetje of 12 daar en daar kwamen de koks constant langs met spiesen vlees, de een nog lekkerder dan de andere. Een blokje hout met een groene en rode kant fungeerde als baken om aan te geven of de koks vlees moest brengen of dat je even wou wachten. Nou, bij ons heeft het blokje niet of nauwelijks op rood gestaan…. Tja, je bent Nederlander of niet :P.
Gevolg, we hebben super gegeten maar alleen veel te veel. William en ik op het laatst steeds maar weer aangeven dat wij nog wel konden en ik heb dan ook nog nooit zoooveeel gegeten (en dat wil wat zeggen ;)!!). En toen moesten we nog uit….
- Jordy en Jennifer afgehaakt (Jordy zelf ziek)
- William afgehaakt, buikpijn, steken…..
Emile en ik, samen met ons huisgenootje Stephanie uiteraard wel, al konden we de drank haast niet naar binnen krijgen door een zooo volle maag.
Uiteraard de volgende dag brak wakker geworden, maar stilzitten hooo maarrrr. Rond een uur of 11 naar Jordy gecrost met een sixpackje bier. Daar weer een koelbox volgepakt met balashi-bier en daar gingen we met ons vieren richting st Nicolas, Baby beach. Daarvoor ook al een pilsje onderweg gepakt en na een middag op het strand was de koelbox ook leeg. Reden voor Jordy om deze (nog vol met ijs) over een lekker warm in de zon slapende Machiel te gooien :S….Brrrrrr!!!
De reis ging weer verder naar st Nicolas, waar we in de kroeg een advocaat tegen kwamen die kon lullen zoals als brugman. Na een bult grappen over en weer te hebben gemaakt werd het onderwerp Bogota aangesneden. “waar gaan jullie heen????” “jullie!!!!????”, “ONVOORBEREID”….. en daar ging ie heen. “Conjooo’s, ik ken zware jongens weet juuh, maar als zij daar rijden dan doen ze de lichten uit en stoppen voor NIETS Conjoo, vrouwen, kinderen op de weg, voor niets stoppen ze want ze maken je af. Je kunt daar niet onvoorbereid naar toe gaan Conjo (het was net alsof we de aflevering van P. r. de Vries opnieuw aan het beleven waren ). Je hebt F16’s nodig, bepantsering, partriot’s…etc! Haha, we hebben echt de tranen in de ogen gehad van het lachen, wat een avond.
Eergisteren hebben we dan met z’n 6en 2 duiken gemaakt, met Jordy, Stephan en Martijn erbij (we hebben ja onze PADI (A)) wat ook weer een superdag was, erg mooie stromingsduiken gemaakt en een wrakduik. Hierna ook besloten om onze advanced PADI brevet ook te gaan halen, zodat we tot 30 meter diepte mogen. Hier zijn we dan ook vandaag mee van start gegaan. We hebben tot 28 meter gedoken (diepteduik) en later op de middag een navigatieduik, erg vet weer! Verder hebben we heerlijke stranddagen ertussen met overheerlijke cocktails met een te mooi uitzicht :P.Overmorgen gaan we trouwens nog voor een nachtduik wat ook heel mooi moet zijn. Morgen staat ons nog een rondleiding Stork Aruba te wachten en nog een heerlijke stranddag waarschijnlijk. Verder gaan we natuurlijk ook hier het Nederlands elftal steunen dus ik ben bij jullie!!
tot de volgende update
Wie holt van mekoar!!!! 100 %

Machiel

• 10 September 2008 - 09:11

Thijs:

ha ha; wie heeft het langste verhaal? :)

klinkt relaxed die duikcursus!

ps chiel; de bediening van die waaier in dat vliegtuig ziet er niet erg professioneel uit ;)

• 10 September 2008 - 09:39

Hans:

Heeeyy Chielios,

Wat mij beetje tegenvalt is het mooie vrouwelijk schoon rond en om jou heen..

Verder een mooi verhaal..

Spreek juh snellos weeros

Hoalt 100% van mekoar

• 10 September 2008 - 09:59

Karen:

HEEJJ, zie dat je je nog goed vermaakt daar! Wat zijn jullie ook alweer bruin zeg, is toch niet te geloven!Tof dat jullie aan t duiken zijn geslagen!Geniet nog van de laatste week vakantie!!

x

• 10 September 2008 - 10:06

Profi:

Very nice allemaal :D... Hoe staat het met de lokale schoonheden? Is er hier en daar al wat rondgescharreld :p?

• 10 September 2008 - 10:47

Mitch:

I Like!

Gefeliciteerd he duikertjes;)Veel plezier nog aan die kant!!

High Five

• 10 September 2008 - 11:17

Brian:

Hey Conjo,

Wat een avonturen zeg! Erg leuke foto's ook weer. Maareh nog het eiland als propper onveilig gemaakt?

BTW wel cool dat jullie voor de advanced Padi gaan. Succes ermee!

Groeten Big Brother B