First Impression - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Machiel M - WaarBenJij.nu First Impression - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Machiel M - WaarBenJij.nu

First Impression

Door: Willam (& machiel)

Blijf op de hoogte en volg Machiel

02 September 2008 | Colombia, Bogotá

Buenos Dias,

Als eerste willen wij Delta Airlines bedanken, om het vliegtuig maar voor 1/3 vol te boeken en we als prinsen hebben gereisd. Ook het eten, drinken en de entertainment aan boord was boven verwachting. Enig minpuntje was de vertraging, maar ach je kunt niet alles hebben.

Rond 10 uur lokale tijd, na een 19 uur durende reis eindelijk vaste voet gezet in donker Bogota. Na een snelle bagage afhandeling en kleine strubbeling bij de douane omdat we onze verblijfplaats niet wisten mochten we dan toch door. Op zoek naar iemand van Stork die ons zoals afgesproken zou ophalen van het vliegveld. Helaas onvindbaar, telefonische pogingen gaven helaas ook geen gehoor. Uiteindelijk maar besloten om zelf een taxi te nemen naar een hotel. Hier begon direct het onderhandelen over de prijs, waar de taxi chauffeur toch de voorkeur gaf aan 100 dollar per nacht zijn we uiteindelijk uitgekomen op 35 dollar. Dik betaald want het hotel was bepaald geen ster waardig, wellicht een halve.

Na een lawaaiige nacht contact gekregen met Stork en onze opdrachtgever. Door persoonlijke omstandigheden was het helaas helemaal misgelopen en heeft hij ons zo snel mogelijk opgehaald. Het appartement wat voor ons gereserveerd was bleek tijdelijk niet beschikbaar omdat de directeur alle meubels geleend had omdat de zijne nog een paar weken onderweg zijn per boot vanaf Aruba. Maar ons hoor je niet klagen, want we hebben allebei een super de luxe suite op de bovenste verdieping van het hotel toegewezen gekregen met uitzicht over Bogota.

Daarna zijn we even op kantoor langs geweest om handjes te schudden en ons de do’s and dont’s hier in Colombia te laten vertellen. Dit alles tijdens een heerlijke lunch. Na de lunch zijn we zelf verder gegaan op verkenning en we kwamen werkelijk ogen te kort. Echt een wereld van verschil, wat een gigantische stad, niet met woorden te beschrijven, binnenkort zullen daarom foto’s volgen. Doordat de stad is opgedeeld in carrera’s (horizontale nummers) en calle’s (verticale nummers) is het navigeren echt doodeenvoudig. Zo konden we na een beetje rondlopen ons hotel in 1 keer terugvinden, wat best bijzonder is in een stad met een inwonersaantal van 7,5 miljoen.

We zullen echt hard aan de slag moeten met onze Spaanse taal, op de mensen van kantoor na spreekt echt niemand hier een woord Engels. Voordat het keiharde werken hier begint, vertrekken we morgen eerst voor 2,5 week naar Aruba voor een welverdiende vakantie samen met broertje lief Jordy en Emilios :D. Wel hebben we de uitnodiging om daar rondgeleid te worden door iemand van Stork die ons daar de activiteiten laat zien, deze zullen we zeker niet afslaan. De eerste kennismaking met Colombia is geweldig. Nu is het tijd voor een douche en daarna gaan we op aanbeveling van de directeur naar een gebied met restaurants, pubs en kroegjes. Helaas was hij niet in de gelegenheid mee te gaan, maar dat gaat zeker nog goedkomen.

Voor nu zegen wij ADIOS

William & Machiel