Part 5: Life is Beautiful: Machu Picchu + Amazon - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Machiel M - WaarBenJij.nu Part 5: Life is Beautiful: Machu Picchu + Amazon - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Machiel M - WaarBenJij.nu

Part 5: Life is Beautiful: Machu Picchu + Amazon

Blijf op de hoogte en volg Machiel

01 Mei 2014 | Peru, Iquitos

Dagboek 5: Live is beautiful

Hola Amigos, que estan haciendo alla? We zitten alweer bij dagboek 5, time goes fast! Na een onwijs mooi avontuur in Boliva en in een deel van Peru, gaat dit deel verder met Peru, de Machu Pichu, Lima en de Amazone in Iquitos! Wat een uitzichten en panorama’s heb ik van mogen proeven zeg, niet te doen. Gelukkig hebben we lief dagboek nog om het straks thuis allemaal nog eens rustig na te lezen ;-)… Love this world! Vaminos!

27-3 DO
Na de diepste Canyons vd wereld in Arequipa te zijn uitgeklommen heb ik een heerlijk chilldagje in m’n up gehad. Lekker overal wat locale hapjes eten, biertje erbij en indrukken verwerken van de afgelopen weken. S’ avonds de bus gepakt richting Cusco, de plek vanaf waar we de volgende klim zouden gaan doen, de Machu Pichu!

28/29-3 VR/ZA
Daar eenmaal vrijdag in de ochtend aangekomen en t/m zaterdag oa de tour geregeld (4 dagen jungle-ica trail), inkopen gedaan voor deze tocht van 4 dagen (oa poncho gehaald, Off* anti muggenspul, mueslirepen, etc), uitgegaan, gerelaxt en voorbereid voor de onwijs gave tocht.

30-3 ZO
Dag 1: 6 uur opgestaan, busje in en de Jungle Inca trail is begonnen. 4 dagen hiken, down hill mountain biken, ziplinen, raften, en nog eens hiken langs en over de originele incatriail (die in de 15e eeuw ook werd gelopen door de inca’s), tot aan een vd 7 wereldwonderen, de Machu Picchu (de inca samenleving die nooit is ontdekt door de Spanjaarden). Eenmaal boven werden we op min 4500 meter losgelaten op onze bikes en denderen we weer naar beneden. Hoewel dit keer minder spannend dan de Deathroad van Boliva, nog steeds heel gaaf om te doen. Een keer of 20 door watervallen/rivieren heen gefietst wat echt grappig was. Hier graven ze niet even een tunnel maar stroomt de rivier gewoon vrolijk over de weg waar het verkeer gewoon doorheen moet. De diepte hiervan had ik even verkeerd ingeschat, waardoor ik na de eerste “oversteek” al zeiknat was… aii nog 3 dagen te gaan … slik!

31-3 MA

Dag 2: Shit nee he, regen! (serieus pas de tweede keer in mijn reis dat ik hier “last” van heb. Waar de anderen vaak angstvalig op het weerbericht kijken, ga ik er gewoon vanuit dat ik goed weer heb, wat ook praktisch altijd het geval is…Echter kan je dit hier niet echt verwachten, aangezien je echt IN de wolken hiked…Ik toch blij dat ik toch nog even een boswachters poncho heb gescoord zaterdag haha. Maar poncho of niet, je voeten worden wel nat… en dat met een 4 daagse hike… aii… dat gaan blaren worden! Wij lopen langs een half verharde modderige weg, in de regen, waar af en toe een auto voorbij kwam… shit he.. dit is toch niet de bedoeling voor 4 dagen? Gelukkig bleek dit niet het geval en na 2 uur gingen we echt door de mooiste stukken natuur van Peru. In een groep met mij en de 4 Nederlandse dames (Diede, Sarah, Evelien, Roxanne), 2 onwijs grappige Canadezen (Travis en Steven), een Engelsman (Sam), een koppel uit Colombia en een dude uit Brazilië gingen we de hike met z’n 8en aan. En met zo’n fantastische hike van 4 dagen voelt de groep haast aan als familie, erg leuk! In de verte de gebergten van de Machu Pichu, allerlei soorten fruit plukken en proeven (wel voorzichtig uiteraard, zodat we niet de zelfde taferelen krijgen als in Arequipa met de cactusvrucht ;)) en vd mooiste uitzichten genieten. Bijna te mooi om waar te zijn… wat dus ook zo was…

want wat ontbreekt er nog aan al dit moois… juist ja, MUGGEN! En als ik het over muggen heb dan bedoel ik niet van de muggies in Hollanda… nee MUGGEN. Neem in je hoofd een gemuteerde mug die kleiner en sneller is dan de mug die je nu kent, maak dit 100 x erger en dan begrijp je een beetje wat ik bedoel. Op het begin was ik echt onwijs vaak de sjaak. Waar de meesten met 50% deet smeerden, had ik mijn Off musquito spray. Onwijs handig, ja in Argentinië of in Bolvia, maar niet tegen gemuteerde muggen! Mijn Off veranderde letterlijk in ON… ze waren niet weg bij me te slaan (letterlijk). Gelukkig toen ik met het andere spul ging smeren veranderde de situatie. Helaas stopte het niet, maar werd de aandacht netjes verdeeld onder de hele groep waardoor er flink gekrapt moest worden laten we maar zeggen… ik was niet meer de enige in ieder geval…

Met af een toe knikkende knieën en met flinke muggenbulten op de benen , sleepten we elkaar er doorheen. In gedachten ons beloofde warmwater bad (termale bronnen) en een lekker koude pils. 10 uren verder waren we er dan bijna en liepen we door onwijs mooie rotsformaties in de kleuren koper, oranje, geel en rood. Als je er langs liep, liep je over grote afgebroken stukken rots… “als ze maar niet nu vallen dan ;)”… Vervolgens met z’n allen met een soort zipline-karretje voor 4 man 100 meter overgestoken van de ene berg na de andere, met een afgrond van ongeveer dezelfde afstand. Eenmaal overgestoken liepen we nog 10 minuten verder en toen lag daar volledig verscholen tussen de rotsen de mooiste termale bron die ik ooit heb gezien. 3 verwarmde zwembaden gemaakt van natuursteen, tegen de berg aangebouwd… Daar konden onze half gebroken lichamen even heerlijk in ontspannen.

Ik was kennelijk zo moe dat ik vroeg of ik een biertje mocht drinken in het verwarmde zwembad (leek mij ultiem), terwijl ik echt met mn neus voor een onwijs groot bord stond “prohibo beber en la picina” (verboden te drinken in het zwembad)…. Haha… die hadden we normaal als grap gemaakt (Vliek, Profi’s ;-))
Uiteindelijk na 3 uur lekker te zijn weg gesudderd, af en toe een sprint makend naar de bar voor een biertje en dan er weer in het zwembad springend, nog in een onwijs grappige discobus terecht gekomen. Deze bracht ons naar de plek vanuit waar we de volgende ochtend zouden gaan ziplinen.


1-4 DI
Dag 3: Ziplinen! Here we go… Wat was dit weer geweldig zeg. Op het begin waren de ziplines nog een beetje saai (als je veel gewend bent met skydiven), maar daarna waren deze fantastisch. Scherend over de bomen heen met een onwijze snelheid, in spiderman houding (op de kop) en proberend een filmpje te maken haha, of in supermanhouding, vliegend door de canyons. Als laatste gefinished in formatie, Sarah en ik samen met 2 gidsen. Awesome!

2-4 WO
Dag 4: 4 uur opgestaan (het moet niet gekker worden die tours!!), 1700 treden richting de Machu Picchu! 1695, 1694, ….1605…. dat tellen schiet ook niet op, verstand op nul een gaan! Af en toe kijkend naar de zijkant, waarbij we op een geven moment weer boven de wolken weer uitstegen, zodat je oog en oog staat met de machtige gebergten die in miljoenen jaren hier zijn gevormd… wat een geweldig gevoel.
Entree betaald en daar is het dan… het beeld wat je kent vd foto’s, van discovery… wauuww. Hoewel wij verbaast waren over de schoonheid van dit tafereel, waren anderen verbaast over onze ….eh… “schoonheid”.
Na 4 dagen trekken door jungle en gebergten, zon en regen, zie je er bepaalt niet appetijtelijk uit. Neem een willekeurige kuit van ons een daar zaten al minimaal 30 muggenbulten op! Alsof we een enge ziekte hadden keken de “dagjesmensen” (mensen die met de trein/bus omhoog gaan) ons aan… hilarisch.

Verder met ons team de hele dag door de ruïnes gelopen en voorstellingen gemaakt van hoe de Inca’s hier vroeger geleefd hebben. Geweldig hoe dit eruit ziet. Finally de way down ook weer gepakt, 1700 treden naar beneden en toen was het tijd voor Nacho’s, bier en ontspanning, om vervolgens de trein en bus te pakken richting onze basis in Cusco.

3-4 DO
Donderdag stond in het teken van lekker ontspannen, afscheid nemen vd helft vd groep (de Canadezen vooral,Steven en Travis) en vooral lekker eten. Om 18.00 uur de nachtbus naar Lima gepakt, om daar even de boel te verkennen.

4-4 VR
Vrijdag rond een uur of 12… hey WiFi in de bus, dat is handig! Zie ik dat een vriendin van mij uit LA (Suadi), die uit Peru komt, deze dag in Lima is haha, dat is mooi! Ik haar een berichtje gestuurd en 5 uur later bel ik aan bij haar appartement. De Nederlandse dames waar ik mee reisde gingen met z’n 4en Lima verkennen en ik ging even een weekend met haar stappen. Suadi was met een vriendin even 3 weken familie aan het opzoeken in Peru en nu kon ik bij haar en haar tante verblijven.

Dit ontvangst was echt onwijs leuk. Er was al voorbereiding getroffen op mijn komst en binnen te kortste keren stond er een heerlijk Peruaans gerecht klaar, Seviche (Rauwe vis met uitjes, heel veel kruiden, Limoen, tomaat… heerlijk). Dit had haar lieve tante even klaar gemaakt. Haar tante is vrijgezel op dit moment, jaartje of 45 en lekker gek. In de tijd dat de dames zich vervolgens gingen opmaken ging ik met haar en haar vriendin pilsen en gezellig spaans kletsen en muziek luisteren.

Die avond met Suadi en haar vriendengroep uitgegaan. Eerst even een bbq meegepakt en toen aan de … jawel, tequilla (kwam ik niet onderuit)… Eenmaal in de club aangekomen kwam ik echt terecht in een Peruaans feest, mannen in pak, volksmuziek, zingen en vervolgens nam een dj het over… iedereen aan de salsa… awesome!

5-4 ZA
Zaterdag ben ik ook weer meegenomen naar fantastische eetplekjes en uitzichten. Een andere seviche geproefd met oesters een ander heerlijk lekkernijtje, een net niet gepofte maiskorrel met zout. In de avond met Suadi en twee vrienden naar een closing party van het seizoen geweest, met een knalfeest – paintparty! Onwijs gelachen, wat zagen we eruit, heerlijk gestapt.

6-4 ZO
Zondag heerlijk in mn up de wijk Barranca verkend, met een klein katertje. Naar het strand geweest en eigenlijk alleen maar gerelaxed. Ook had ik mijn vlucht naar de Amazone geboekt, naar Iquitos, samen met Diede gingen we 5 dagen de jungle in!

7-4 MA
De wekker gaat, 4.30 weer… Even snel een eitje gebakken, taxi gepakt, Diede opgehaald en naar the airport van Lima. Na een vlucht van 2,5 uur zetten we de landing in rond de middag en zag je de Amazone onder ons door schieten, met haar grote rivieren en zo ver als je kon kijken groen! Precies zoals je het je voorstelt, misschien nog wel gaver. Eenmaal uit het vliegtuig wel een temperatuur van 40 graden en een enorme luchtvochtigheid… hier moet alles wel in groeien! Stappen we de deur uit van het vliegtuig, worden we echt overladen met taxidrivers die ons willen meenemen…. Uiteindelijk voor 4 sol (1 euro) werden we naar onze bestemming gebracht met een motertaxi, heerlijk.

Er zijn hier 25.000 motortaxi’s, net Thailand, of erger eigenlijk. Na het inchecken zijn we een goede tour gaan zoeken wat ook nog een hele opgave was. Iedereen biedt hetzelfde aan, andere rivier, andere lodge, wapens maken, piranha’s vissen, roze dolfijnen…. Aahhh, dit is lastig! Uiteindelijk hebben we voor 175 euro een heel gave 5 daagse tour geboekt met 2 prive gidsen en een eigen boot. In de onze gids heette Rocky, in de commando’s gezete… dat moet goedkomen! ZinZIN, maar eerst nog even een dagje chillen voordat we aan dit avontuur beginnen.

4 DI
Dinsdag hebben we op ons dooie gemak dan inkopen gedaan, blouses gekocht voor 5 sol (€1,25), broeken, zaklampen, GOED muggenspul…. (we leren het wel)…. Machete (groot kapmes) hadden ze daar al… we zijn er klaar voor! In de middag hadden we de Duitsers weer ontmoet (Mo en Hannah) waarmee ik in Lake Titikaka heb gereisd. Geweldig dat je zo op je reis weer dezelfde toffe mensen tegenkomt. Zij gingen ook met ons mee op dezelfde tour, op aanbevelen van ons. ’S Avonds nog even gechilled in een Texas restaurant waar we een goede burrito naar binnen hebben geschoven… die zullen we de komende dagen niet meer eten ben ik bang.

9-4 WO
Dag1
8.30… daar staat ie dan, onze Rocky Balboa… Deze verlegen commando zag er toch aardig jong uit (was 21)… maar daar moesten we het toch echt mee doen haha. Vervolgens met de Speedboot over de Amazone scheuren… Waauw, nog mooier dan ik me het had voorgesteld! De stroming is ook zo hevig en dan te bedenken dat deze rivier wel 30 meter diep is, tot 1,5 km breed! Na een uur of 3 een paar honderd kilometer te hebben afgelegd kwamen we aan bij ons kamp en konden we even lekker afkoelen in een natural pool. Klinkt allemaal leuk een “natural pool”, maar deze was een beetje latte maciato bruin laten we me zeggen…. Aii wat zit hier allemaal in dat waterrrr…???
Eenmaal donker zijn we nog met het hele team een nachtwandeling gaan maken, opzoek naar grote spinnen, slangen, apen… awesome! Daarna slapen in de lodge op een heel heel dun matrasje…

10-4 DO
Dag2
En dat konden we merken! Deze nacht denk ik echt wel 40 x omgedraaid als een bejaarde van 90 met reuma… Damn dat is even wennen zeg. Na het ontbijtje met onze Rocky en Manuel (ervaren gids van een jaar of 45 die echt in de Amazone woont) de volgende trip gaan doen: De Jungle in hiken, daar kamperen, eten maken en vangen, slaapplaats bouwen… kortom, survival! Met nog een halve hernia in m’n rug/nek de tocht begonnen. Om een beetje te begrijpen hoe dat gaat….

Stel je voor: “lange broek, lange blouse, kaplaarzen aan en een tocht door de Amazone. Kappende met je Machette (die ik vaker gebruikte dan nodig, maarja hoe vaak heb je nu een dergelijk mes in de handen;)) en een rugzak die aanvoelt als warme kruik op je rug. Je kunt nagaan wat het resultaat was… inderdaad, zweten zoals je nog nooit, ik herhaal nog NOOIT hebt gedaan. Niet tegen aan te drinken, en dat zagen we, want ons water was binnen no time op… Gelukkig kwamen we na een tocht van 2,5 uur (die aanvoelde als een dag) aan bij een natuurlijke jacuzzi, een rivier met een kleine drop down van een meter, waardoor je lekker kan bubbelen. De bomen daar filterden het water natuurlijk, zodat je het gewoon kon drinken (ook al was het wat bruinig). Leuke bijkomstigheid verder van de jungle is dat het niet alleen warm en vochtig is, het grote dieren bevat…maar erger nog dan onze tocht op de Machu Pichu, het enorm veel muggen en insecten bevat. Neem in je hoofd echt héél veel muggen, vermenigvuldig dat met de factor 100 en dat snap je een klein beetje wat ik bedoel. Niet tegen aan te slaan, want voor elke die je neerslaat krijg je er minstens 10 voor terug.. Maar niet zeuren, jij wou een echte jungle ervaring, jij wou diep in de jungle kamperen… , haha is ook zo.. :P…. Here we go!;-)

Vervolgens hebben we een onderdak gemaakt voor de nacht, hebben we op de grond van die grote bladeren aan elkaar gevlochten, zodat we lekker konden slapen. Super grappig dat je met de natuur alles kan maken! Shit geen touw… geen probleem, je haalt even de buitenste laag af van een bamboestengel en je hebt touw. Of je snijdt even een liaan af… Helaas zag het bedje er wel mooier uit dat het functioneerde, want je slaapt natuurlijk wel weer op de grond. Hoewel ik nog steeds 3x per uur wakker werd, was het al beter dan de vorige nacht… ;). Ook hebben we nog gekeken of we vissen konden vangen in de rivier voor het avondeten… maar helaas zonder resultaat… dus die maaltijd hebben we maar overgeslagen en op tijd gaan slapen.

11-4 VR

Dag 3
Vrijdag ochtend wakker geworden met het geluid van de jungle (Apen, vogels, krekels… geweldig). Terwijl onze Rocky pannenkoekjes maakte (*i.p.v. worstelde met anaconda’s) zijn wij samen met Emanuel de bossen ingegaan om een lekkernij uit de palmboom te halen (soort natuurlijke spaghetti). Wij een palmboom omhakken van een meter of 15.. komen we terug met echt nog geen stukje “palm three” ter hoogte van een flesje water! … daar hakken ze dan even een boom voor om. Ook maakte Emanuel voor ons in een mum van tijd een “casita” (mini huisje), van takken, touw van schors en als dak aan elkaar gevlochten bladeren. Uiteraard moest dit even op de foto, echter hadden we die niet bij ons. Ik zou die dan wel even gaan halen (was volgens mij maar 10 minuten lopen)…

...En zoals de meesten wel weten ben ik niet de beste in richtingsgevoel, in de Jungle wordt het er niet beter op laten we maar zeggen ;). Binnen no time zat ik me gek te kappen met m’n kapmes (wel super ervaring), zakte ik door rotte boomstammen heen waarmee ik over een rivier wilde lopen en zag ik ontelbaar veel termieten! Wooow, ik stond echt versteld hoe echt dit was! Als er nu een anaconda zou zijn was ik echt op mezelf aangewezen! Gaaf en eng tegelijk! Ik kon niet verder zien dan 10 meter voor me uit, omdat het zo dicht begroeid was. Geen wonder, met dit klimaat groeit echt alles! Gelukkig kon ik nog wel goed horen en hoorde ik de waterval die bij ons kamp was aan m’n linker kant. Op het geluid af kapte ik me door de jungle en bleek achteraf er maar 20 meter nog vanaf te zitten!
Camera gepakt en weer terug… tja, zelfde route terug… zou ik toch moeten kunnen zien na al dat gekap met mijn machette… maar nee hoor, niets meer te zien hoe ik was heen gekomen. Dan maar op gevoel, echter dit keer zonder geluid, want waar zij waren was geen waterval. Dit keer wel over een soort van pad die kant op, maar binnen no-time was ik verdwaald. Alles leek op elkaar, geen spoor te vinden van de andere twee. Weer terug naar base-camp en gelukkig kwamen ze me halen aangezien ik wat te lang weg bleef. Toch nog even een paar mooie foto’s geschoten en toen lekker ontbeten, pannenkoekjes met suiker en uiteraard onze “palm three” spaghetti! Heerlijk!

Na het eten hebben we weer 3 uur terug gehiked naar het basecamp, om vanuit daar de boot te pakken Dit was echt weer 3 uur in intense hitte door beboste en open velden heen hiken. Vooral de open velden waren erg zwaar, omdat de zon daar zo enorm hard staat te stranden op je hoofd, dat zelfs mijn bos haar niet genoeg bescherming bied (en dat wil wat zeggen!) Het zweet loopt je al door de bilnaad als je alleen al denkt aan het wegslaan van een takje. Respect voor de mensen die hier leven!

Uiteindelijk een lekker stuk gevaren en de jungle op een relaxte manier ervaren (zo kan het ook). Aapjes en vogels spotten vanaf de boot, heerlijk. ’s Avonds dit keer prima geslapen in dezelfde logde als dag 1, waar het matje nu toch stukken beter aanvoelde, na het slapen op een paar aan elkaar gevlochten bladeren op de grond ;)

12-4 ZA
Dag 4
Op de vierde dag wilden we de hele dag met de boot op pad. Op zoek naar een Luiaard, vogels, roze dolfijnen én Piranha’s. Heel gaaf dat de roze dolfijnen wel een keer of 5 heel dicht bij ons kwamen. Helaas niet op de foto te zetten zo snel zijn ze weer weg. Wij vieren uitkijkend naar Luiaards, kwamen er nog even gave roofvogels overvliegen.

Onderweg kwamen we vetste bomen en planten tegen die vanuit de rivier omhoog groeiden met de mooiste kleuren groen die ik ooit gezien heb. Terwijl we aan het varen waren sprong er plotseling een vis in onze boot die we ook net nodig hadden voor het vissen op de piranha’s. Handig! Helaas niets gevangen, maar wel echt zo gaaf in het water midden tussen deze geweldige natuur hengelend, niet te doen wat mooi. Op de boot was het, als we even stil lagen, echt onwijs warm waardoor we graag in het water wilden springen.. Maarja.., de zwarte rivier… waar wij piranha’s zaten te vissen… Even vragen aan de gidsen en die glimlachten vrolijk “si claro, no problemo”…. Ehhh ja… “Just do it “is je motto, go for it! Uiteindelijk heerlijk even een minuutje gezwommen, om de seconde denkende of er niets aan m’n tenen knabbelde haha.

Verder helaas niet veel apen gezien, maar werd er wel een Luiaard gespot. En dit keer ging onze Rocky ervoor. Via mijn rug en schouders klom hij in de boom richting de luiaard en toen …. Auuw,, IEEh,, OOOhh… jawel, TERMIETEN. Rocky omhoog met blote voeten en de termieten waren daar niet bepaald heel blij mee. Wij (inclusief Manuel) schieten onwijs in de lach, omdat dit echt te hilarisch was. Helemaal toen bleek dat we ook nog in de verkeerde boom zaten haha! Finally toen Rocky, in de juiste boom, aan kwam bij de Luiaard, koste dat ook zeker nog wel enige moeite. Toen was het moment daar, de luiaard viel naar benden, onze gids springt ook in het water, legt hem in de boot. Ladies and gentlemen, WE’VE GOT HIM. Fantastisch wat een beest is dit zeg, Zie de foto’s! Zijn nieuwe naam: SED (de luiaard uit Ice age). Ps., ze zijn wel sloom maar wel enorm sterk. Als onze SED eenmaal zijn klauwen in het hout van de boot had geboord dan moest ik met mijn hele lichaam achterover hangen om hem te kunnen weerhouden van te ontsnappen. Awesome wat een dag!

En alsof dit nog niet genoeg was, zijn we ’s avonds nog even met onze hoofdlampjes op onze voorhoofden, op zoek gegaan naar de master van de amazone, de anaconda (die hadden we nog steeds niet gezien). Er werd gemeld dat er een was gespot niet ver van ons basecamp vandaan. Wij die kant op en na een klein half uur zoeken vonden we hem bij de rivier… Woooow, dat is heftig zeg, wat een beest. 3 meter slang, precies zoals je deze voorstelt (kan 15 tot 20 meter lang worden maar gelukkig kwamen we die niet tegen). Zelfs de gidsen waren zichtbaar angstvallig. Uiteraard moest deze gevangen worden en de gids vroeg aan mij of ik er bovenop wilde springen… Ehhh, ik kijk naar achteren naar de rest van de groep en zie iedereen lijkbleek goedkeurend knikken… doe jij het maar… haha jaa… leuk…eeh…, naja als die gids die stok maar goed op zijn kop zet dan! Un….. Dos……nee nee wacht ff, wat moet ik nu precies doen??..... nog een keer…. Un…..Dos….TRES! Stok over z’n hoofd heen, beest sissen en pissed als de gekte en ik er boven op, hem stevig beet pakkend bij zijn kop. En vervolgens zegt de gids, oké heb je hem echt stevig vast? (ik heb het gevoel dat ik t beest bijna dood knijp maar oké…) Un, dos, TRES… hij trek de stok van z’n kop af en ineens sta ik oog in oog met een v.d. gevaarlijkste slangen van de Amazone. Terwijl iedereen foto’s maakte zag ik dat de slang zich om mijn arm heen wilde wikkelen, waarbij ik het een beetje warm kreeg. Gelukkig schoten de gidsen te hulp en haalden de slang van me af. Wat een avontuur weer, maar ook overwonnen! Check in the box!

13-4 ZO
Dag 5
Zondag was alweer de laatste dag van ons avontuur. Hier hebben we nog even vallen gemaakt voor vogels en ook gezien hoe dat voor schildpadden werd gedaan. Hebben we een bestek uit hout gesneden en hebben we nog een enorm gave papegaai gespot, precies hoe je die zou voorstellen. Finally met de speedboot terug naar Iquitos, varen over de machtige Amazone. Respect en een diepe buiging voor dit onmetelijke wereld wonder, waar we eigenlijk nog maar een tipje van de spreekwoordelijke … hebben gezien. Die avond nog even een laatst drankje gedaan met onze groep en afscheid van iedereen genomen en vervolgens heerlijk geslapen, op een echte matras haha.

Coming up, Ecuadorrrr inclusief de stranden, surfen, abseilen door watervallen, de grootste gekste markt van zuid Amerika in Otovalo, Vulkanische meren, op naar Colombia, Cali, Bogota, en dan samen Emiliosss in Medellín, richting het noorden, Cartagena, Santa Marta de zeilboot naar Panama!

Life is beautiful!

Nog een leuk filmpje:
Death road (Bolivia)
http://vimeo.com/89831045

  • 01 Mei 2014 - 08:45

    Hans:

    Impressive story mate! Enjoy and see you soon :)

  • 02 Mei 2014 - 23:31

    Jordy:

    Brother man! Wat mooooooooi! Wat een super fijn gevoel moet dat zijn! Deze belevenissen die je nu mee maakt is niet in geld uit te drukken zo mooi! Heel indrukwekkend.
    Ik verheug mij erop dat je dr weer bent. Dan hebben we ook wel een dag nodig om bij te kletsen i.c.m. een van de wereldwonderen....een goud gele rakker;-)
    Have fun brother!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Machiel

Actief sinds 29 Aug. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 17081

Voorgaande reizen:

24 December 2013 - 24 December 2013

South America

27 Augustus 2008 - 16 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: